sverige är snöigt



Känns som att om någon hade besökt Sverige för första gången idag så hade den trott att alla fördomar om Sveriges eviga snö varit sanna. -17 och 35 cm snö. Det enda som fattas är isbjörnar...



Jag överlevde i alla fall resan med Ryanair. Turligt nog. En och en halv timme sent pga att landningsbanan här i Vässan hade för micket is. Min camping på Stansted gick iaf micket bra. Var rätt mysigt att sitta på golvet, lissna på ipod, dricka cola och läsa min tidning.

Kön för att checka in ska vi dock inte tala om. Fick springa till säkerhetskontrollen för att sedan springa vidare med laptop under armen eftersom jag inte hade tid att stoppa ner den igen. Naturligtvis skulle man till gaten längst bort. Hann iaf med ca 3 min till godo.

Sen hemåt en vända innan Sture med Bookie för att äta pizza. Vi begav oss till Casa de Jonatan och träffade Irstagänget. Även gårdagen spenderades med nyss nämna gäng i nyss nämnda hus. Då var det nämligen dags för det "årliga" - kan man säga årligt om något som skett två ggr? - julbordet. När jag anlände vid 5-tiden var Emina, Anton och Jonh i full gång med att laga mat. Jag erbjöd mig att göra köttbullar eftersom det är en av få saker jag kan.

Jt och Erik kikade på bandy men iddes tillslut ansluta sig. De medtog även en gran vars stilighet kunde diskuteras. Tillsammans med Emina och Alix gjordes mitt bästa för att dekorera nyss nämnda gran och  förbättra dess utseende något. Kan inte påstå att vi lyckades särskillt bra. Mat med julklappsutdelning - tomten dök upp - och julsång osv. Kvällen hade sina stunder men kommer nog inte betraktas som en av de bättre. För micket drama för min del.


Idag lekte jag med mamma 2 - dvs Sarah. Sedan barnvakt åt Carlito och Emilio. Har sprunigt micket - är min enda kommentar.




Friday tvingar mig att kolla på Stick It nu åhhhhhhhhhhhh vad jobbigt. Sen ska vi nog bygga pepparkakajulehus. Fast no me gusta pepp-harkaka. HEYY DO




xxx

Kommentarer
Postat av: Stina

norweigan är värre..... försent i ca 2 timmar och 15 minuter -.-' och min ipod är trasig så jag hade inget att sysselsätta mig med - om nu inte körkortboken räknas som sysselsättning (=NEJ)



och: HAHAHAHAHA

vi är bäst på att va sämst.

2009-12-22 @ 00:26:03
URL: http://stinabergdal.blogg.se/
Postat av: Friday

Vem behöver isbjörnar när vi har dig??

2009-12-22 @ 09:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0