jag lever




Lo siento över extremt misslyckad uppdatering. Har varit upptagen med annat, typ viktiga saker som att sova och sådär.


Förra veckan var jag mest inomhus och sådär för att spara pengar. Kuligt. Lördag träffade jag Marie i Camden och sprang runt i ca tre miljoner affärer för att hitta pappas julklapp. Gådde inte bra. Sen buss mot Leicester Square för ärenden* i Chinatown.

* Maja hade beställt julklapp till su amiga.

Vi hittade en gigantisk affär vars reklam förmodligen säger ungefär "Vi har alla små onödiga prylar du någonsin velat ha och alla små onödiga prylar du aldig visste existerade. Samtliga små onödiga prylar har tecknade gubbar/djur/maskiner utan extra kostnad." Marie var i himlen.

På väg mot den tyska julmarknaden i Hyde Park tvingar jag Marie att gå in i ännu en affär och lovar dyrt och heligt att det är den sista affären om den inte finns. PRISA GUD osv, juleklappen är funnen!! Sen skulle vi ha återvänt till Camden för Barfly med Carro, Siri och Johanna men vi fattade inte riktigt när de skulle dit så det blev inte av.

Söndag begav vi oss till Victoria Park som ligger österut vid Mile End någonstans. Tre band som spelade gratis, yay. Massa kallt dock. Sen tog vi en tur på Brick Lane innan hemfärd. Idag gråter vi för Marie ser Pains of Being Pure at Heart, men inte jag.



Lista över mer eller mindre intressanta saker jag nu tänker dela med mig av:

- R-tangenten har även den börjat strejka. Vad är fel undras? Gråter inombords över detta.

- Ny dusch! WIIIIIIE. Den gamla var icke fin/bra. Mamman i familjen är micket händigare än man tror. Hon har själv målat om vardagsrummet och lagat ett hål i väggen med gips/något annat som ser ut som gips. Dessutom satte hon upp nya kaklet i bården i badrummet. Hon lät dock byggarna som var här och satte in duschen foga samman. Undrar vad pappa hade tyckt om saken. Minns nog när vi kollade på Extreme Home Makeover och han satt och kommenterade allt de gjorde fel och sammanfattade med "Vilket fuskbygge. Man kan inte bygga ett hus på sådär kort tid." Haha.

- Idag städade jag ungarnas skåp som innehåller följande: Tuschpennor, färgpennor, glitter, bläckpennor, vattenfärg, stora papper, små papper, färgade papper, kataloger, glitter, spel, pussel, målarböcker, pysselböcker, glitter, pärlor, linjaler, glitter, gamla skrivböcker från skolan, gamla böcker som tillhör skolan, gamla teckningar/foton/diplom/kort och en och annan passare och såna saker men de la jag i en låda så de är inte sorterade.
Jag kan tala om vad som inte finns där. DAMM. Åh vad du är duktig, Stina. Tack så micket.

Helt sjukt hur organiserad jag är. Fanns typ 5 olika burkar med pennor och det tog mig typ en halvtimme att sortera fanskapen. Sedan tröttnade jag så när jag kom till "diverse-burken" som innehöll massa saker tog jag ut det viktigaste och slängde resten. Insåg sedan att ett antal pussel nu saknar bitar. Jaja. De kommer väl över det.

P.S Hur får man bort glitter? Det är glitter överallt. Jag lovar att om jag skulle råna en bank eller nåt skulle man kunna spåra upp mig. Jag hade till och med glitter i örat (!!).

- På lördag får vi en julegran YAYY!!! I morgon ska vi till IKEA. Hm, vad innebär detta? Marabouchoklad, naturligtvis! Lyckan vet inga gränser.

- INTE ENS TVÅ VECKOR TILL HEM, JAAAA!

- Vad kan det möjligtvis finnas mer att berätta nu undrar ni. Jo, jag är micket glad över att ha gjort en äckligt fantastisk spelningslista på Spotify. "Men vadå, jag har tjugotre äckligt fantastiska spelningslistor på Spotify" tänker ni nu. NEJNEJNEJ. FEL. Det är extremt sällan man lyckas med den bedriften. Alltså jag lovar att jag numera ler stort varenda gång jag tänker på att öppna Spotify för min lista är så jobbigt underbar. Ansträngde mig inte ens och plötsligt så var den där. För att visa tomten hur snäll jag är tänker jag nu delge er den. fin spelningslista osv Alla kommer klaga men jag föreslår My Morning Jackets Off the Record.

Hey do och god afton

xx

Kommentarer
Postat av: sara

hahahha.. vilken fröjd att läsa om dina äventyr alltså!! lyssnar på playlisten nu asso..

borde hitta på nåt med alla de där irsta personerna när du är hemma över julen, va?

2009-12-08 @ 10:22:27
URL: http://mattz.blogg.se/
Postat av: Maja

Snällt att fixa present åt min vän!! PUSS

Men jag fick ingen bild, dumma du???



Förresten ska väl du hugga gran där på söndagen med oss när du kommit hem?!

2009-12-08 @ 20:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0