you say stop, i say go



Ok, nu när jag har hämtat mig från Jonas Brothers-låten från igår kommer en sammanfattning på förra veckan för jag vet att ni är intresserade och sådär.


Veckan inleddes precis som alla veckor med måndag. Eftersom det var länge sedan har jag ingen aning om vad jag roade mig med. Eller jo, jag var på Joes med lite folk innan jag skulle hämta Maj-ha och Friday.

Marie och jag gick åt samma håll och roade oss med att fundera över hur man kommer till Tottenham Hale med buss. Hittade 73an till slut, men den stannade inte precis vid stationen. Så jag kollade på kartan och det såg inte ut att vara långt så jag tänkte att jag skulle gå. HAH. Gick i en tjugo minuter på gator som var mindre bra upplysta och rätt tomma på folk. Bra där.

Vet inte om systrarna ska beskrivas bäst med "sniglar" eller "sengångare" men det tog ett antal år för dem att komma dit. Fick sitta och vänta i en timme och det var kallt. Suck.


Förklaring till varför de kom sent:

De tog bilder på allt!







(tydligt släktdrag där)





AHAHAHA, yes he is! Tills de där två tar körkort iaf.


Jaja, det hann bli tisdag innan vi var tillbaka i huset iaf. Dagen spenderades med Primark när de öppnade (för att ha det avklarat, haha) sedan sightseeing och tysk julmarknad. För att illustrera:





HOPPHOPP. Hyde Park, eh.


Sedan ville Friday hjälpa turister i London att bli lite mer kulturella, så därför följer nu


FRIDAYS GUIDE TILL KULTUR VID HYDE PARK




Staty. Lägg märke till rekvisitan som består av paraply och basker...



Tomte. Snällt att jag fick vara med...





Vakt. Ingen kommentar..


Iaf så begedde vi oss mot Buckingham Palace. Det kom en häst och vagn. Visade sig att det var nån känd och viktig person för den fick röda mattan och allting! WIIIIIIIE massa coolt, en viktig person vinkade åt oss!! Ingen aning om vem det var dock men...

 


BILDBEVIS!!! Eh.








Promenad genom St James Park - mördarfågeln.





Vi köpade cola...





Telefonkiosk vid Westminster...




Även Westminsters tubstation... Vägrar dock langa bilder på klockan, skottet och ögat IGEN.





På kvällen sedde vi The Sounds på Electric Ballroom. Träffade på Johanna och Miriam där också. Verkade vara massa svenskar där för svenska talades både högt och lågt.





Onsdagen var vi lite överallt = micket bussåkande. Var vänlig notera min fd kamera som jag saknar micket.




Vi återvände till julmarknaden med den sjungande älgen. ehe. Vackra mössor jaaa ^^ Även Camden fick sig ett besök. På kvällen DPP (Den Perfekta Pizzan) enligt Maja men nja tveksamt om jag håller med.
Frodo och jag drygade oss hela vägen hem med vårt nya skämt om Per Olsson och hans bonnagård. Maja var massa trött och slänger man in två dryga systrar i ekvationen så blir Maja massa arg och vill döda någon, HAHAHA. Upptäckte även att min julgranskula som jag köpte för 5 pund (alltså, den var värd det för den var massa tuff - disko för att förklara för Stina - innan jag upptäckte den lilla defekten) var micket missfärgad. Fail.


Torsdag stannade vi i närområdet och besökte Muswell Hill och Wood Green. Inte Ally Pally pga Maj-ha. Suck. SEn buss till Tottenham Hale där jag lämnade de små filurerna :(

Massa kul att ha er här och tråkigt att ni åker, men vi ses ju om mindre än 3 veckor WIIIIIIE!!



OK, fredag var failkvällen. Jag och Marie sedde Bon Vivants på Enterprise. De var väl duktiga och sådär men jag satt mest och oroade mig för vart Marie hade tagit vägen. Vi träffade på Madde där, haha. Träffade även på folk från när vi var på The Phoenix för några veckor sedan = INTE förväntat. Sen försvann min kamera. Lessen.


Lördag kikade jag på X Factor med ungarna, men det var ju värdelöst nu när inte Jedward är med längre... Sen buss ner till Waterloo Bridge/Aldwych där jag träffade på Johanna, Siri och födelsedagsbarnet herself Carro! Begedde oss till After Skool och där blev det micket dans. Micket roligt. Bästa var ju dock nattbussen hem. Haha, jag FATTAR inte vad det finns för folk i London.


Söndag var jag ner till Westminster lite snabbt. Ok, inte så jättesnabbt med tanke på att bussen tar sin lilla tid. Tror att det var allt.


Måndag blev det en tur till Muswell Hill och Wood Green för att införskaffa några juleklappar sådär. Köpte både Majas och Fridays juleklapp bland andra. (MHM nu är ni nyfikna va??) På HMV sa killen som jag betalade till "Cheer up love, it's Christmas". Det var så roligt att jag dog av skratt för han såg, för att uttrycka det milt, micket arg ut.

Innan jag hade slutat vara arg så hann jag dock bestämma mig för att göra smällkarameller så köpte papper i några olika färger. Katie och jag gjorde några sen på kvällen och de blev micket fina!*


* eh, nej. 



Idag ska jag ta det lugnt och sådär. BRA. Torsdag är det Cribs i Brixton, WIIIIIIIIIIIIIIE.  


Nu förväntar jag mig applåder för mitt micket ambitiösa inlägg (det syns ganska tydligt ungefär vart jag tröttnade) för det har tagit massa lång tid också. Fast det är lugnt, för jag har inga pengar så kan ändå inte gå ut.


vim tecum





xx


Kommentarer
Postat av: Maja

Får jag upplysa dig om att vi inte tog en enda bild från det att vi landat på Stanstedt förens vi sat på tåget??? (se bildbevis!!)



Jag hade roligt och jag saknar London och dig!! Vi ses snart!! Och kanske i mars om jag ska åka med kompisar då :D

2009-12-02 @ 17:53:09
Postat av: Veronica

den viktigaste frågan av alla, vad hände med mördarfågeln? :O

2009-12-02 @ 19:56:02
URL: http://emmaelectra.bloggagratis.se
Postat av: Frida

För det första: *mördarGÅSEN!

För det andra: saknar dig och london med! kom hem flicka lilla!!

För det tredje: hur blir det med Green Daaay????????????

2009-12-03 @ 11:47:12
Postat av: Sarah

applåderar



jag hoppas min beställda smällkaramell blir fin !

2009-12-03 @ 16:55:14
Postat av: emina -konst & kreativitet-

Åh vilka tjusiga bilder! Älskar telfonhytteen!!

Måste ni vara så lika?:)

2009-12-06 @ 22:34:36
URL: http://eminacreations.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0