ensam hemma



KEVIN!!!



Den här veckan har jag varit själv i huset eftersom resten av familjen befann sig på Öland.
Eftersom jag är så dålig på att uppdatera kommer här en sammanfattning:



Måndag

Sarah bodde här. Sarah är rolig. Vi gådde på prommenad typ 2 på natten och satt på en bänk och pratade massa länge. Minne som en elefant, yess. Tror att vi kollade på tv och pratade lite mer osv. VI GJORDE TOAST!!! (kommer ihåg det för att toastjärnet stog kvar på diskbänken tills mina föräldrar kom hem)

Bild på Sarah för att visa att hon existerar jaaa.






Tisdag

Min dag då jag utförde massa saker. Sarah åkte hem eftersom hon orkade inte med mig mer :( Jonh kom över och hjälpte mig att måla staket men det var tråkigt så det slutade med att jag bjöd honom på pizza istället. Han skulle övningsköra så jag spenderade kvällen genom att vattna blommor (25 krukor och två blomlådor ute, 29 blomkrukor inne... seriöst mamma), diska, inte elda upp huset osv.

Kvart i 4 läste jag VLT som skrev att solen skulle gå upp halv 5. Snodde Majas cykel, stoppade ner en colaburk i cykelkorgen och cyklade in till stan. Hade ju den underbart briljanta idén att jag skulle kunna titta på soluppgången hela vägen hem. Fikapaus och titta på byggarbetsplatsen vid lasarettet. Finns ingenting så lugnt som en tom byggplats.





Gick och la mig halv 8 efter att ha skrivit ett sms till mamma och berättat exakt hur produktiv jag hade varit. Vem sa att man inte fick något gjort på natten?



Onsdag

Sov rätt länge - heh - innan Sarah hämtade upp mig för en tur ner på stan. Blev ingen shopping för någon är extremt bestämd när det gäller att få det precis som hon vill.........
Sarah shoppade dock en del. Snabbt besök (om än inte så snabbt som det skulle ha varit) hos Carin då vi hämtade upp kusin Calle.

Calle sov över. Vi la madrasser på golvet framför tvn och sedan sprang vi runt i hela huset och släpade ner alla kuddar och filtar. Man sov rätt bra där sen.

Då Calle bara gör avbrott i sitt datorspelande när han ska äta, sova eller spela tv-spel så är det här den enda typen av bilder som finns på honom:




Söt unge.




Torsdag

Carin hämtade Calle och hon hade med sig McDonalds (ja från Hälla, Anna). Vilket gjorde att min dag var räddad men även kvällen blev rolig när roligt folk dök upp och uppehöll sig i mitt kök. Så mycket historia som det var där då har jag aldrig haft tror jag. Massa skitsnack, dricka, bad på Frösåker (som jag stod över eftersom  det var ISkallt), kortspel och film senare var huset icke så välstädat längre men Alex, söt som han är, erbjöd sig att hjälpa till. Gissar på att den stackarn har fått städa efter oss andra fler gånger än någon annan, HAHA. Roligaste var när vi gick upp och hittade Jt och Emina sovandes i soffan och även Robban i samma tillstånd halvt i fåtöljen och halvt på golvet. Söta ungar.

Söta ungar som gick halv 5 på morgonen.




Fredag

YESS, städade lite mer och sov sedan en timme innan jag gick upp och packade. PIGG. Bookie plingade på kvart över 7. Vi hämtade Dennis på stationen innan vi begav oss till Kvicksund där vi hämtade Anton och bilen och åkte till Göteborg för att se U2. Kulkul. Vi besökte icke McDonalds på vägen ner. Huhu.

Stolt över min körning i Göteborg. Mindre stolt över göteborgarnas sätt att skapa infrastruktur. Hitta lägenhet, sova en timme, vänta utanför Ullevi, vänta inne på Ullevi, dryga jättemycket och prata spanska med Anna, se Snow Patrol och klaga jättemycket över att de inte var Glasvegas trots att de var micket bra, se U2, få micket ont i hela kroppen, applådera åt U2, klaga över smärtor i hela kroppen, gå hem till lägenhet iförd poncho och solglasögon för att slippa frysa resp. låtsas vara blind, slockna i soffan av trötthet, vakna, slockna i sängen.



Bild på Snow Patrols sångare bara för att han var massa kul och skrattade hela tiden.



Lördag

Åkte hem från Göteborg. Duktig på att köra Stina. Grannes 50-årsfest. Träffa Irstagäng, säga hej då till Jt som ska bli fallskärmsjägare i morrn. Sista gången man såg honom innan London. Jag dör, om jag inte ens kan säga hej då till EN person, hur ska det då gå när man väl åker och lämnar ALLA? Sälen i morrn. Ska bli kul.
 





DET SKA BLI SKÖNT ATT SOVA NU       xx

Kommentarer
Postat av: Maja

MIN CYKEL! lever den?

2009-08-02 @ 11:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0